loading

ویدیوهای آموزشی

ترجمه و توضیحات ویدیو

۱- ترجمه و توضیحات ویدیو - بارداری ۱

ورزش های آمادگی لگن برای خانم های باردار بالای ۳۶ هفته که قصد زایمان طبیعی دارند توصیه می شود.

ورزش های آمادگی لگن برای زایمان طبیعی

ورزش های آمادگی لگن برای خانم های باردار بالای ۳۶ هفته که قصد زایمان طبیعی دارند توصیه می شود.

۱٫ ماندن در وضعیت اسکوات نشسته: پاها از هم فاصله داشته باشد و کف دست ها جلوی قفسه سینه به هم فشرده شود. (مانند ویدیو) ۵ تنفس عمیق دم و بازدم انجام شود.

۲٫ اسکوات: کف پاها به اندازه شانه ها فاصله داشته باشند. و دست ها جلوی بدن قرار بگیرد. (مانند ویدیو) دقت کنید که باسن به سمت عقب باشد و زانوها جلوتر از پاها قرار نگیرند. حداقل ۲۰ بار در روز انجام دهید.

۳٫ اسکوات ایستاده: پاها بیشتر از تمرین قبل از هم فاصله بگیرند. سپس تا اندازه ای پایین میایید که ران ها با ساق پا زاویه ۹۰ درجه بسازد. این تمرین را حداقل ۱۰ بار در روز تکرار کنید.

۴٫ تمرین نشسته: در حالت نشسته کف پاها را به هم بچسبانید بهتر است از یک بالشتک کوچک برای نسشتن استفاده کنید. کف دست ها را به سمت عقب ببرید و روز زمین بگذارید سپس دست ها را به سمت جلو هدایت کنید (روی زانوها و روی پاها).

انجام این تمرین ها بهتر است زیر نظر مربی باشد.

توجه کنید که همه خانم های باردار نمیتوانند این ورزش ها را انجام دهند. پس اول با پزشک خود مشورت کنید.

2 - ترجمه و توضیحات ویدیو - بارداری ۲

ورزش های آمادگی لگن برای خانم های باردار بالای ۳۶ هفته که قصد زایمان طبیعی دارند توصیه می شود.

ورزش های آمادگی لگن برای زایمان طبیعی (قسمت دوم)

ورزش های آمادگی لگن برای خانم های باردار بالای ۳۶ هفته که قصد زایمان طبیعی دارند توصیه می شود.

۵٫ مانند ویدیو در حالت نشسته پاها را کاملا از هم باز کرده و انگشتان پا را به سمت خودتان بکشید. این حرکت به باز شدن لگن کمک میکند. سپس یک دست را به سمت بالا برده و دست دیگر را به مچ پا نزدیک کنید. (حداقل ۱۰ بار)

۶٫ نشستن و کشش به طرفین: در حالت چهار زانوی باز بشینید. سپس دست راست روی زانوی راست و دست چپ روی زانوی چپ قرار بدهید . هنگام چرخیدن دست راست را روی زانوی چپ قرار دهید و دست چپ را به سمت پشت تان هدایت کنید.و برعکس( حداقل ده بار )

۷٫ نشستن مستقيم و خم کردن زانوها: مانند ویدیو در حالت نشسته زانوها را خم کرده و دست ها را روی زانو قرار بدهید.دم عميق شكمی بکشید و گردن تان را کمی به سمت بالا ببرید و سه ثانیه نگه دارید و سپس عضلات شکم را رها کنید و بازدم کنید و گردن تان را کمی به سمت پایین هدایت کنید.

۸٫ بالا بردن پاها در حالت درازکشیده به پهلو

۹٫ تمرین شکمی: در حالت چهار دست و پا مانند ویدیو دم و بازدم شکمی انجام دهید . طوری که با هر دم و ورود هوا به درون ریه ها شکم برامده و با هر بازدم و خروج هوا شکم فرورفته و سمت داخل برود.

۱۰٫ بالا بردن پا و دست مخالف در حالت چهار دست و پا به صورتی که دست ها زیر شانه ها قرار بگیرد و اندازه شانه ها از هم فاصله داشته باشند و زانوها در راستای مفصل ران پا و موازی با دست ها قرار بگیرد. سپس دست چپ و پای راست را به سمت بالا ببرید تا در یک راستا قرار بگیرند. در حین تمرین دم و بازدم عمیق شکمی که در تمرین قبل آموزش داده شد ، را انجام دهید. سپس به وضعيت قبل برگردید و ۱۵ ثانیه بمانید و مجدد تمرین را تکرار کنید. این تمرین برای مشکل کمردرد و درد شکمی نقطه ای در بارداری توصیه میشود.

3- ترجمه و توضیحات ویدیو - پاپ اسمیر

این تست ها سلول های غیر طبیعی سرویکس (دهانه رحم) را مشخص میکنند.

روش انجام پاپ اسمیر و تست hpv

سرویکس قسمت پایین رحم و بالای واژن قرار دارد.

این تست ها سلول های غیر طبیعی سرویکس (دهانه رحم) را مشخص میکنند.

hpv یا ویروس پاپیلومای انسانی ممکن است باعث سرطان سرویکس و زگیل تناسلی شود.

برای انجام این تست ماما با پزشک یک سيتو براش را وارد واژن میکند و درون سرویکس میچرخاند و سپس نمونه را درون یک ظرف پلاستیکی حاوی مایع می اندازد. و به آزمایشگاه میفرستد.

این روش تست یکی از جدیدترین و بهترین روش های تشخیص سرطان دهانه رحم است.

4- ترجمه و توضیحات ویدیو - چرخه بارداری

نمایش وضعیت یک خانم در سیکل قاعدگی

ویدیویی جالب که وضعیت یک خانم را در روزهای مختلف سیکل قاعدگی نشان میدهد.

روز ۱-۲ سیکل:

شروع خونریزی قاعدگی و کاهش هرومون استروژن که باعث بی حالی میشود. و انقباضهای رحمی که باعث ایجاد درد ميشود. بهترین زمان برای ورزش ملایم است.

روز ۳-۵ سیکل:

کم کم خونریزی تمام میشود.هورمون استروژن افزایش میابد و سطح انرژی بالا میرود. و احساس سرحالی میکند. میتواند ورزش قدرتی انجام دهد.

روز ۶-۹ سيكل:

با افزایش هورمون استروژن ، صورتتان زیبا و متناسب به نظر میرسد. و پوست درخشان ميشود.

با افزایش هورمون تستوسترون ، شما در بالای بازی هستید و ابتکار عمل زیادی دارید.

روز ۱۰-۱۳ سيكل:

اوج هورمون استروژن، و بیشترین درصد باروری و تحریک پذیری جنسی و داشتن ارگاسم با بیشترین شدت.

خوش بین و اجتماعی هستید. بهترین زمان برای تفریح و گردش هست.

روز ۱۴ سیکل:

تخمک از تخمدان ها آزاد میشود اگر لقاح صورت نگیرد از بین میرود.

روز ۱۵-۱۸ سيكل

هورمون ها ناگهانی تغییر میکنند. ممکن است احساسات تشدید شود و حالت خستگی ایجاد شود.

روز ۱۹-۲۲ سيكل:

هورمون های تستوسترون و پروژسترون افزایش میابد. چربی پوست زیاد میشود و در نیتجه پوست حساستر و شکننده تر میشود و زمان خوبی برای تغذیه سالم است.

روز ۲۳-۲۵ سيكل:

سطح بالای هورمون پروژسترون ، ممکن است باعث نفخ شود و میل جنسی کم میشود.

احساس نمیکنید که مجبور هستید همه کارها را انجام دهید. احتمال ایجاد تنش و نگرانی وجود دارد. سندرم پیش از قاعدگی شروع میشود.

روز ۲۶-۲۸ سیکل:

برای تسکین درد پستان ،کافئین مصرف نکنید ، از شکر کمتر استفاده کنید و مایعات زیاد بنوشید.

 

و دوباره تکرار مجدد همين سيكل .